Alkoholmentes ünnepi italok

Megvan az az érzés amikor nem ehetsz vagy ihatsz valamit? Egészen biztos, hogy azt fogod megkívánni!  Legalábbis az első várandósságom idején pont így voltam az alkohollal. Annyira kívántam, mintha legalábbis azelőtt minden hétvégét mámorosan töltöttem volna. Abban az időszakban kísérleteztem ki két tipikus ünnepi ital alkoholmentes variációját. Elhoztam Nektek, hogy kismamaként vagy szoptatós anyukaként se lógjunk ki a sorból a koccintásnál.

alkohol_mentes_tojaslikor.jpg

A legutolsó ünnepi bejegyzésemben egy karácsonyfa alakú habcsók receptjét mutattam meg Nektek. Akkor azt ígértem, hogy hozok egy tojáslikőr receptet, amihez fel tudjuk használni a habcsókból maradt tojássárgáját. Gyermekkorom egyik karácsonyi emléke, hogy a nagymamám házi tojáslikőrrel kínálja végig a vendégeit. Nem értettem, hogy tudják a felnőttek a tojást meginni? Pfúúúj! Ma már nincsenek kérdéseim.

 

Alkoholmentes tojáslikőr (két variációja)

Hozzávalók (2 adaghoz):

  • 2 dl kókusztej
  • 2 dl mandulatej
  • 4 tojás
  • 3 evőkanál méz
  • 1 db vaníliarúd kikapart magja
  • 1/4 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 1/4 teáskanál őrölt fahéj
  • egy csipet só

Első lépésként a tojásokat lazán verjük fel egy edényben, kaparjuk ki hozzá a vanília magját (a dolgosabb háziasszonyok elkapkodták előlem a közértben idén az összes vaníliarudat, így 2 kupaknyi vanília aromával helyettesítettem) és keverjük össze az összes többi hozzávalóval. Magát a vanília rudat is nyugodtan beletehetjük a "likőrbe", még intenzívebb lesz az íze, majd tegyük fel főni folyamatos kevergetés mellett.

Amikor felforrt, vegyük le a tűzhelyet takaréklángra, és a vanília héját távolítsuk el. Nagyjából 5 percig alacsony lángon folyamatosan kavargatva főzzük tovább. Vigyázzunk, az alja könnyen leég, a tojás könnyen becsomósodik! Amikor kellően homogén lett az ital, öntsük át egy üvegbe.

+1 TIPP Amennyiben vegán étrend szerint táplálkozunk, a tojást hagyjuk el, a mézet pedig cseréljük le juharszirupra. Így az italunk nem lesz sűrű és sárga, viszont a fűszerezés könnyedén visszahozza a karácsonyi hangulatot. 

Miután kihűlt egy jól záródó üvegben legalább egy éjszakát pihentethetjük, hogy az ízek jól összeérjenek. Hidegen és melegen is isteni mindkét variáció!

Alkoholmentes forralt „bor”  

Már javában tart az adventi időszak, a karácsonyi vásárokban csalogat a forralt bor illata. Arra az esetre, ha nincs egy palack gyárilag alkoholmentesített bor a kezünk ügyében, házilag is könnyedén készíthetünk magunknak mentes forró italt.

alkoholmentes_forralt_bor.jpg

 Hozzávalók:

  • szőlőlé (opcionális, hogy fehér vagy vörös)
  • méz
  • fahéj
  • szegfűbors 
  • szegfűszeg
  • csillagánizs
  • narancs

Egy lábosban egyszerűen összekevertem a hozzávalókat. A szőlőlét ugyanúgy fűszereztem, mintha bor lenne, ízlés szerint mézzel édesíthetjük. Én egy liter szőlőléhez fél-fél mokkáskanál őrölt fahéjat és őrölt szegfűszeget, negyed mokkáskanál szegfűborsot és 2 db csillagánizst tettem. Nem hagytam felforrni az italt, csak jól felmelegítettem! Egy termoszba töltve már csatlakozhatunk is a karácsonyi vásár forgatagához.

Egészségünkre! Egészségetekre!  

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon és a YouTube csatornánkon pedig egy pici betekintést  engedünk az életünkbe.

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása büntetőjogi és polgári jogi következményeket von maga után.