Habcsók karácsonyfa köntösben

Gyermekkorom karácsonyainak egyik legszebb emléke, hogy ülök a fa alatt és titokban habkarikát ropogtatok. Ez az emlék inspirált arra, hogy idén én is elkészítsem ezt a klasszikusnak számító édességet. Megtaláltam a legtutibb habcsók receptet, amit idén karácsonyfa nyalóka formában készítettem el. Mutatom!

feldiszitett_habcsok.jpg

Szeptemberben egy héttel a szülés után a babát magamra kötve bénáztam a konyhában. Nem tudtam elengedni a szándékomat, miszerint én szeretném elkészíteni az elsőszülött gyermekünk a harmadik születésnapi tortáját. Egy robotgép és egy habzsák bánta ezt a projektet. 

Ez utóbbi viszont elengedhetetlen kelléke a habcsók készítésnek, hiszen ezzel tudunk gyönyörű karikákat, csinos csúcsokat formázni. Mivel a hab készen volt már mikor észleltem a konyhai hiányosságaimat, fogtam egy mokkáskanalat és azzal adagoltam majd formáztam fenyőfákat. Hát így került 2019 decemberében új köntösbe bújt habcsók a karácsonyi tárolóinkba.

habcsok_hozzavalok.jpg

Előkészülési idő: 25 perc

Sütési idő: 90+20 perc

Mennyiség: kb. 30 db 10 cm-es karácsonyfa

Hozzávalók:

  • 4 tojásfehérje
  • egy csipet só
  • fél kupaknyi ecet
  • fél kg porcukor
  • 2 ek. étkezési keményítő
  • vaníliamag/kivonat/aroma  
  • színezék
  • cukor a díszítéshez 

1. A porcukrot átszitáltam, hogy könnyedén tudjak dolgozni később vele.

2. A tojásokat szétválasztottam, kizárólag a fehérjére van szükség. A sárgákat félretettem. Nem kell kidobni tökéletes hajpakolásnak egy banánnal összekeverve, de én idén tojáslikőrt készítek belőle. Van egy tuti alkoholmentes tojáslikőr receptem, amit az előző szoptatási időszak alatt fejlesztettem ki. Hamarosan azt is megosztom Veletek. (UPDATE: az alkoholmentes tojáslikőr receptje mellé feltettem egy alkoholmentes forralt "bor" receptet is IDE KATTINTVA megtaláljátok.)

tojas_feherje_es_tojas_sargaja.jpg

3. A négy tojás fehérjét egy csipet sóval és fél kupaknyi ecettel elkezdtem felverni.  Nem vertem keményre, csak megvártam amíg kifehéredik és habos állagot vesz fel.

4. Ezután jöhetett bele a porcukor, a keményítő, a vanília és a színezék.

Természetes színezőt szerettem volna használni. Rég elfeledtem, hogy van itthon japán zöld tea por (matcha), így nagyon megörültem, mikor megtaláltam. Egy tk. ment bele a habba. Enyhén mentolos, talán ánizshoz hasonlító ízt kölcsönöz neki. Annyira enyhén, hogy a hároméves finnyás lányom észre sem vette, a férjem pedig csak hümmögött, hogy milyen finom lett.

Legalább 10 percig dolgozott a robotgép, amíg a hab kemény lett. Nem annyira kemény, hogy ha fejre állítottam a tálat nem esett ki belőle, azt az állagot nem tudtam elérni.

5. Pihent 30 percet az erkélyen a kész hab. 

6. A sütőt 90 fokra előmelegítettem, alsó-felső állásban.

1e2b4b66-19b0-43fc-add0-3d2e44b9303f.jpeg

feldiszitett_habcsok.jpg

7. A 30 perces pihenőidő elteltével a habot egy mokkáskanál segítségével háromszög alakban halmoztam vékonyan a sütőpapírral kibélelt tepsire. Olyan vékonyan, hogy azért a hurkapálcika beleragadjon. (Színben hozzáillő papír szívószállal még csinosabb lehet.) Erre jött rá még egy réteg hab, majd következett a dekorálás. A nagyobb cukorgyöngyöket nem szabad belenyomkodni a habba, mert a sütőbe kerülve elsüppedhetnek.

Nagyjából 30 db 10 cm-es karácsonyfa készülhet egy adagból.

8. 90 percen át szárítottam a hab karácsonyfákat. Miután az idő letelt, kézzel megfordítottam őket (a hurkapálca nem melegszik át), és további 20 percen keresztül száradt az alja is.

Hát így készült el az idei karácsonyi habcsókunk, ha kipróbáltátok mutassátok meg nekem Instagramon vagy Facebookon.  

 habcsok_uj_kontosben.jpg

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon és a YouTube csatornánkon pedig egy pici betekintést  engedünk az életünkbe.

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása büntetőjogi és polgári jogi következményeket von maga után.