Zöldül a fürdőszobánk

Publikálva: 2018. október

Egy hónappal ezelőtt már írtam arról, hogy hogyan gyűrűzött be az életünkbe egy környezettudatosabb szemléletmód. Arra gondoltam, hogy sorra véve az otthonunk helyiségeit rávilágítok, milyen kicsi változtatásokkal lehet nagy lépéseket tenni a fenntartható jövő érdekében. A sorozat első részében megmutatom hogyan is zöldül a fürdőszobánk.

zoldul_a_furdoszobank.jpg

(kép forrása: Pinterest)

Arcápolás

A reggeli és esti arcápolási rutinomban is szerepel a rózsavíz tonik helyett. Műanyag helyett üvegben árusítják, így már egy palackot ki is zárok a fürdőszobánkból. Azonban a felvitelhez mindeddig vattát használtam, amit nem lehet szelektíven gyűjteni. Veránál a kisnagy kaland blog szerzőjénél láttam, hogy kicsi mosható "korongokat" varrt puha minky anyagból a és pamut jerseyből. Ezúton is köszönöm a tippet! Én is készítettem maradék anyagokból hasonlót és jelentem, tökéletesen funkcionál. Így nem csak a napi szemetemtől kímélem meg a bolygónkat, hanem kiiktatok egy rendszeres kiadást is.vatta_helyett.jpg

(kép forrása: @verusszabo)

A legutolsó bejegyzésemben házilag elkészíthető arcradírt és két arcmaszkot mutattam be az őszi arcápolás jegyében. Az üveg tégelyekben tárolt agyagos-élesztős és sütőtökös kencékkel szintén sok terhet levehetünk Földünk hátáról.

Pont úgy, mint a  biológiailag lebomló fültisztító pálcikával. Ma már bambuszból és puha biopamutból készült komposztálható fülpálcikát is vásárolhatunk, amely tökéletes műanyagmentes alternatívája a hagyományos fültisztítópálcikáknak. Hogy valóban komposztálható-e, arról hamarosan beszámolok, ugyanis már 6 hete komposztálunk a belvárosi otthonunkban

bambusz_fulpalcika.jpg

Testápolás

Ma már a fürdőszobaszekrényünkben és a fürdőkádunk szélén sem kaotikus az állapot. Egy-egy megmaradt műanyag flakonos termék még használat alatt van, de szépen lassan elfogynak a tartalékok, amik helyett nem tervezünk újakat venni.

Amióta jó minőségű szappannal fürdünk (papír csomagolásban kapható), nincs szükségünk napi testápoló használatára. Az imént említett őszi arcápolásos bejegyzésemben beszéltem a csipkebogyó olaj jótékony hatásairól. Ezt szintént pici üvegcsében árulják. A kiszáradt térd és könyök jó barátja, de szinte bármilyen 100%-os olajat használhatunk bőrünk vagy hajunk ápolására.

A múltkor mutattam a csomagolásmentes szilárd tusfürdőket és szilárd samponokat. Ez utóbbiakat még nem tudtam kipróbálni az itthon felhalmozott samponok miatt, de nagyon kíváncsi vagyok a hatásukra. 

lush_szilard_sampon.jpg

Fogápolás

Ahogy írtam korábban, Mimi fogkeféje már környezetbarát, nyele tiszta, GMO mentes kukoricakeményítő, feje pedig újrahasznosítható DuPont nylonból előállított. A mi babmuszból készült fogkefénk pedig már úton van hozzánk.

A DM-ben találtam egy poharat, ami 45 % bambusz, 35 % kukorica, 20 % melanin felhasználásával készült. Ez is egy tökéletes alternatívája a műanyag fogmosópoharaknak. 

Intim higiénia

Végeztem egy gyors számolást. Egy nő átlagosan 35-40 évig menstruál. Ez (öt nappal számolva) minimum 2100 nap vérzést jelent, amit 10.500 db tamponnal vagy egészségügyi betéttel fogunk fel. Hány kg veszélyes hulladékot termelünk egy élet során csupán azzal, hogy nők vagyunk? És mennyibe fáj ez a pénztárcánknak havonta?

intimkehely.jpeg

Már többször szemeztem egy környezetbarát megoldással, de az elmúlt hónapban élesben volt szerencsém kipróbálni LadyCup intimkelyhet. Ez a 100%-os orvosi szilikonból készült termék tökéletes alternatívája a betéteknek és tamponoknak azzal a plusz tulajdonsággal, hogy  környezetkímélő, mivel használata során nem termel hulladékot, így ökológiai és gazdasági szempontból is kiváló. 

És akkor most válaszolok a felmerülő kérdéseitekre. Hogyan lehet egy ekkora kelyhet felhelyezni? Hova teszem az összegyűjtött vért? Kényelmes? Biztonságos megoldás a szivárgással szemben?

A LadyCup intimkehely két méretben létezik. Az S-es méretet azoknak a nőknek ajánlják, akik még nem szültek gyermeket, illetve még nem töltötték be a 25 éves kort. Az L-es méret a hüvelyi szülésen átesett nőknek, valamint a 25+-osoknak ajánlott. Harminc évhez közeledve az hüvelyizmok elkezdenek gyengülni, ezért, ha még nem hoztál világra természetes úton gyermeket, de nem erősíted rendszeresen az alvázad izmait, a nagyobb méretet válaszd. 

ladycup_felhelyezes.jpg

(Kép forrása: ITT)

A felhelyezés nem nagy ördöngösség, ám a kehely pontos helyének megtalálásához kell néhány nap. Legalábbis nekem szükségem volt tanulási fázisra. C alakban összehajtva könnyedén feltehető. Arra kell csupán figyelni, hogy a tamponnál lejjebb van a megfelelő helye. Amint a helyes felhelyezés tudásának birtokában vagyunk, ugyanolyan észrevétlen a használata, mint egy tamponnak, azzal a kivétellel, hogy nem lóg ki belőlünk egy madzag.  

A hüvely falára tapadva vákuumot képez, így szivárgásmentesen használható. Én császáros anyukaként S-es méretben rendeltem meg az intimtölcsért és 7 óra után tapasztaltam egy enyhe szivárgást a legerősebb napon. A termék közepe táján úgynevezett légzőrések kaptak helyet. Arra szolgálnak, hogy jelezzék, a kehely hamarosan megtelik. A tölcsér űrtartalma egyébként 21 ml, és az első résekig 13 ml folyadékot tud felfogni.

És akkor a nagy kérdés: miután kivettem mit történt? A tölcsér tartalma kivételkor nem folyt ki, így nemes egyszerűséggel a toalettbe öntöttem, a tölcsér pedig elöblítés után újra készen állt a használatra.  A vákuumnak köszönhetően nem érintkezik levegővel a testnedv, így nincsen semmilyen kellemetlen szaga és nem, nem kezd el megalvadni a vér a kehelyben. Tudom, kényes téma, de meg kellett említenem, hiszen a közvetlen környezetemben ilyen aggodalmakkal találkoztam. 

Egy másik tökéletes környezetkímélő intimhigiéniás termékre a napokban találtam rá. Az intim lemosókkal ma már szappan formájában is találkozhatunk. Olyan természetes összetevőkkel ápol, mint az olívaolaj, tejsavó, kefir, kakaóvaj, kókuszolaj, sheavaj, sárgabarackmag olaj és a fehér agyag. Ez a termék biztosan benne lesz a legközelebbi netes rendelésemben.

ecet.jpeg

Takarítás, mosás

Normál takarító- és mosószerekből is van még a háztartásunkban, azonban az ablakok és tükrök takarítását, valamint a  csaptelepek vízkőtelenítését ecettel végzem. A szaga nem a legkellemesebb, de a boltban kapható vízkőoldókkal simán versenybe száll.  Hígítatlanul használom egy spriccelős palackba (mi ennek a hivatalos neve?) töltve. 

Igen, műanyag palackot használok. És hogy miért? Mert ez volt itthon. A műanyagmentes életmódnak nem az a lényege, hogy kizárjuk az életünkből az összes műanyag használati tárgyunkat, hanem az, hogy ne vigyünk be újat. Ha vannak olyan plasztik eszközök, amiket nap mint nap használsz, tedd azt amíg csak lehet!

Meséljetek! Ti mit tesztek azért, hogy kevesebb szeméttel árasszuk el a Földet?  

 

A bejegyzés részben szponzorált tartalommal bír.

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon és a YouTube-on pedig egy pici betekintést engedünk az életünkbe. 


A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.

 

 

Címkék: fenntarthatosag